Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the updraftplus domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/adf/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rocket domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/adf/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/adf/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the astra-addon domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/adf/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
SEO Checklist 2024: 43 de idei pentru un site optimizat SEO

SEO Checklist: 43 de sfaturi pentru un site perfect optimizat

seo checklist

Aceasta este lista de verificare SEO (SEO Checklist) perfectă pentru 2024. Dacă sunteți în căutarea unei liste de verificare cuprinzătoare pentru a vă optimiza site-ul web pentru Google și pentru a vă crește clasamentul, tocmai ați găsit locul potrivit.

Lista noastră gratuită de verificare SEO este completă și acoperă cele mai bune practici SEO pentru toate aspectele critice ale SEO.

Cum folosim acest SEO checklist?

Acest checklist este împărțit în secțiuni care acoperă principalele domenii de interes ale SEO:

  1.  Verificarea elementelor de bază ale SEO.
  2. Lista de verificare SEO tehnic.
  3. Lista de verificare elemente SEO on Page.
  4. Lista de cercetare a cuvintelor cheie.
  5. Lista de verificare SEO off Page.
  6. Lista de verificare pentru SEO local.
  7. Lista de verificare pentru SEO pe mobil. 
Optim este să începeți să lucrați unul câte unul. Când faci asta prima dată, nu încerca să repari lucrurile; parcurgeți mai întâi întreaga listă și creați-vă propria listă de verificare SEO.
 
Nu uita că atunci când vine vorba de SEO, uneori o mulțime de lucruri mici pot face diferența în clasamentul tău Google.
 

Verificarea elementelor de bază ale SEO.

Pentru a reuși cu SEO, trebuie să vă monitorizați performanța SEO și să vă ajustați strategia SEO pe baza datelor. Instrumente precum Google Search Console și Analytics vă vor oferi informații pentru a lua decizii informate.

1. Configurati Google Search Console

Google Search Console este un serviciu gratuit oferit de Google, care oferă webmasterilor acces la mai multe instrumente și rapoarte pentru optimizarea site-urilor lor în rezultatele Google.

Puteți utiliza consola de căutare Google pentru a afla ce știe Google despre site-ul dvs. web, pentru a analiza clasamentul dvs. Google și pentru a informa Google despre modificările aduse site-ului dvs.

GSC este cel mai util instrument pentru optimizarea SEO a site-ului dvs. web. Pentru a începe cu Google Search Console, trebuie să creați un cont și apoi să adăugați și să verificați proprietățile dvs. web.

google search console

2. Înregistrați-vă pe Bing

Deși Bing nu este la fel de popular ca Google, este al doilea cel mai folosit motor de căutare și merită luat în considerare.

Bing are un set de instrumente pentru a optimiza aspectul site-ului dvs. pe Bing Search. Acestea se numesc instrumente pentru webmasteri Bing și au funcționalități similare cu GSC.

3. Configurați Google Analytics

Pentru a vă monitoriza performanța SEO, aveți nevoie de ajutorul instrumentelor de analiză și raportare, iar Google Analytics este cel mai bun instrument de utilizat (și este gratuit).

Primul pas este să instalați codul Google Analytics pe site-ul dvs. și să vă familiarizați cu rapoartele SEO de bază.

google analytics

Odată instalat, puteți utiliza Google Analytics pentru a afla mai multe despre cum vă găsesc utilizatorii site-ul și despre ce fac în timp ce vă navighează conținutul. Aceste informații sunt esențiale pentru a înțelege ce aspecte ale strategiei dvs. SEO funcționează și unde sunt necesare îmbunătățiri.

4. Verificați dacă sunt penalizări în Google Search Console

Una din funcțonalitățile oferite de GSC este să vă informeze dacă site-ul este supus unor penalizări Google. 

Google are diferite sancțiuni (manuale și algoritmice) impuse ca „pedeapsă” pentru site-urile care încalcă regulile acestora.

Dacă o penalizare Google lovește site-ul dvs. web, este posibil să fie necesar să urmați o altă cale pentru a vă recupera mai întâi (dacă este posibil) și apoi să continuați cu lista de verificare SEO.

Pentru a verifica dacă există o penalizare Google , consultați raportul „Acțiuni manuale” în Google Search Console.

gsc verificare securitate

Lista de verificare SEO tehnic

Scopul dvs. cu SEO tehnic este de a ajuta motoarele de căutare să găsească și să acceseze cu crawlere, să interpreteze și să indexeze site-ul dvs. fără probleme.

Se numește „tehnic” pentru că nu are nimic de-a face cu conținutul sau promovarea site-ului. Iată lista ta de verificare tehnică SEO.

5. Utilizați URL-uri prietenoase

Oferind o structură URL bine definită, nu numai că faceți navigarea mai ușoară pentru utilizatori, ci și îmbunătățește accesul cu crawlere a unui site web de către motoarele de căutare.

În scopuri SEO, trebuie să verificați și să vă asigurați că TOATE paginile site-ului dvs. au adrese URL prietenoase din punct de vedere SEO .

exemplu de url seo prietenos

Adresele URL prietenoase cu SEO au următoarele caracteristici:

  • Sunt scurte și descriptive.
  • Includ cuvinte cheie. 
  • Folosesc cratima (-) pentru a sepera cuvintele cheie.
  • Imită structura site-ului indicând categoria sau produsul. 
Folosește-te acest ghid pentru mai multe informații despre cum să optimizăm URL-urile.

6. Asigură-te ca ai securizat site-ul cu HTTPS

A avea un SSL instalat pe site-ul dvs. este un factor de clasare cunoscut. Un SSL asigură că orice informație partajată între site-ul dvs. și server este securizată.

https seo

Dacă încă nu v-ați securizat site-ul, aceasta trebuie sa devină o prioritate maximă din lista voastră de activități SEO.

7. Verificați raportul de indexabilitate din GSC

Dacă există probleme în timpul fazei de crawling și indexare, acest lucru vă poate dăuna SEO și poate crea probleme cu clasamentul.

raport indexabilitate gsc

Una dintre verificările pe care trebuie să le faceți în mod regulat este să vizitați „Raportul de acoperire a indexului” din Google Search Console și să verificați dacă există erori . Acordați o atenție deosebită erorilor Not Found (404) și Soft 404.

8. Verificați fișierul robots.txt

Robots.txt este un fișier care se află în folderul rădăcină al site-ului și oferă motoarelor de căutare instrucțiuni pe ce pagini ale site-ului pot accesa cu crawlere și ce poate sa indexeze.

O configurare greșită în fișierul robots.txt poate cauza erori semnificative sau chiar de indexarea site-uluidin rezultatele motoarelor de căutare. Trebuie să verificați și să optimizați fișierul robots.txt pentru a vă asigura că nu există URL-uri importante blocate.

9. Optimizați structura site-ului

O structură bună a site-ului nu are mai mult de 3 niveluri adâncime și permite accesarea oricărui link al site-ului de pe pagina de pornire în 3 clicuri sau mai puțin.

structura site

Meniul site-ului ar trebui să reflecte cu exactitate structura site-ului. Dacă acesta nu este cazul site-ului dvs., atunci revizuirea structurii site-ului vă poate ajuta să vă îmbunătățiți considerabil SEO.

10. Creați un sitemap în format XML

Un sitemap XML este un fișier care listează toate paginile site-ului dvs. care înștiințează motoarele de căutare că trebuie să le indexeze.

sitemap xml

Verificați dacă aveți un sitemap cu toate linkurile din site după care trimite-l către GSC pentru a fi înregistrat și descoperit. 

Citiți acest ghid pentru mai multe informații și bune practici atunci când creați un sitemap.

11. Adăugați date structurate

Datele structurate vă pot ajuta în SEO în diferite moduri. Poate îmbunătăți aspectul site-ului dvs. în rezultatele căutării Google prin direcționarea fragmentelor și este bun pentru SEO local.

Pentru a verifica o listă de date structurate și care pot fi implementate accesați linkul acesta.

12. Adăugați Breadcrumbs pe site

Un traseu breadcrumb este un meniu de navigare în partea de sus a unei pagini. Afișează calea de la pagina curentă înapoi la pagina de pornire.

Meniurile breadcrumb sunt bune pentru experiența utilizatorului și pentru SEO. Unul dintre avantajele utilizării meniurilor de tip breadcrumb este că acestea îmbunătățesc prezentarea fragmentelor de căutare în rezultatele căutării. Google afișează traseul breadcrumb în loc de adresa URL în fragmentul de căutare.

13. VErificați adresele URL canonice

Canonicalizarea este un concept SEO avansat, dar ceva extrem de important. 

Adresele URL canonice vă pot ajuta să rezolvați problemele de conținut duplicat și să vă protejați conținutul atunci când alte site-uri web vă folosesc conținutul (cu sau fără grija dvs.).

Lucruri de verificat:

Fiecare pagină de pe site-ul dvs. ar trebui să aibă o etichetă canonică <link rel=”canonical”>.

Utilizați instrumentul de inspecție URL din GSC pentru a verifica modul în care Google interpretează etichetele dvs. canonice și pentru a rezolva orice probleme.

14. Găsiți și modificați linkurile întrerupte

Link-urile întrerupte sunt dăunătoare pentru experiența utilizatorului și pentru SEO. Pentru a găsi linkuri întrerupte: Consultați Raportul de acoperire a indexului din Google Search Console și căutați erorile Not Found (404).

Când găsiți linkuri rupte, le puteți remedia prin:

  •  Înlocuirea linkurilor pentru a indica o pagină live
  • Redirect 301 ale paginilor lipsă către o pagină relevantă
  • Afișați utilizatorilor o pagina 404

15. Optimizați pagina 404

Pagina 404 este afișată atunci când o pagină nu este găsită pe site-ul dvs. Acest lucru se poate datora faptului că utilizatorii au introdus greșit o adresă URL sau o pagină a fost ștearsă de pe site-ul dvs. și nu mai este disponibilă.

Pentru cea mai bună experiență de utilizare, trebuie să vă asigurați că pagina dvs. 404 este semnificativă și oferă opțiuni alternative utilizatorilor pentru a găsi ceea ce caută.

Lista de verificare SEO on Page

SEO on-page se referă la conținutul paginilor din site și are două obiective majore.

Pentru a vă ajuta să creați conținut care să satisfacă intenția utilizatorului și să vă ofere instrucțiuni despre cum să creați conținut care să fie ușor de înțeles de motoarele de căutare.

Iată lista ta de verificare SEO pe pagină.

16. Optimizați meta titlurile paginilor

Optimizarea titlului paginii este cel mai important factor SEO. În titlu, ar trebui să includeți cuvintele cheie, deoarece acest lucru ajută atât motoarele de căutare, cât și utilizatorii să își facă o idee despre conținutul paginii.

meta titlu optimizat seo

Pe lângă utilizarea cuvintelor cheie în titlu, ar trebui să urmați și aceste bune practici:

  • Fiecare pagină a site-ului ar trebui să aibă un titlu unic.
  • Titlul unei pagini ar trebui să descrie cu exactitate conținutul paginii.
  • Titlurile trebuie să fie scurte și informative (de obicei, mai puțin de 60 de caractere).

Când vă optimizați titlurile, nu uitați de pagina de pornire!

17. Optimizați meta descrierile

Meta descrierile sunt afișate în rezultatele căutărilor și este o oportunitate excelentă de a-ți „explica” pagina pentru utilizatori.

Meta descrierile bune vă pot crește CTR (rata de clic) și vă pot aduce mai mult trafic pentru motoarele de căutare, utilizând conținutul și clasamentele existente.

Urmați aceste sfaturi SEO pentru a vă optimiza meta descrierile:

  • Modificați-le sub 160 de caractere pentru a vă asigura că sunt complet afișate în rezultatele căutării.
  • Includeți în mod strategic cuvintele cheie vizate, deoarece acestea sunt adesea evidențiate în rezultatele căutării.
  • Scrieți descrieri convingătoare care descriu cu acuratețe conținutul paginii.
  • Creați meta descrieri unice pentru fiecare pagină.

Rețineți că Google poate folosi text dintr-o pagină pentru a crea o meta descriere personalizată care să se potrivească mai bine cu intenția utilizatorului. 

18. Optimizați sitelinkurile

O altă modalitate de a îmbunătăți aspectul site-ului dvs. pe Google este prin sitelinkuri. Sitelinkurile sunt afișate pentru căutările legate de marcă.

google sitelink

Deși nu puteți controla direct ce sitelinkuri sunt afișate pentru site-ul dvs., există modalități de a ghida Google să aleagă sitelinkurile dorite.

Google afișează sitelinkuri și pentru postări individuale. Postați sitelinkuri care fac fragmentul dvs. de căutare mai atractiv pentru clicuri.

19. Optimizați fragmentele structurate de pe pagini

Google adoră să arate liste în partea de sus a rezultatelor căutării sau răspunsuri directe la întrebările utilizatorilor. Această funcție de căutare este denumită un fragment structurat.

Iată un exemplu de fragment recomandat pentru blogul tău.

date structurate SEo

Lucrul bun despre SEO este că este ușor să vă configurați postările pentru a fi eligibile pentru fragmente recomandate. Urmați aceste instrucțiuni:

  • Identificați întrebările obișnuite din domeniul dvs. utilizând secțiunea „De asemenea, oamenii întreabă” (People also Ask) din Google sau instrumentele de căutare a cuvintelor cheie.
  • Includeți răspunsurile direct sub subtitluri, facilitând ca Google să extragă informațiile relevante (vezi exemplul de mai sus).
  •  
  • Folosiți un limbaj clar, concis și evitați furnizarea de informații inutile.
  •  
  • Formatați răspunsurile folosind puncte sau liste, deoarece acestea sunt adesea prezentate în fragmente.
  • Actualizați-vă în mod regulat conținutul pentru a vă asigura că rămâne exact și cuprinzător, sporindu-și șansele de a fi selectat pentru un fragment special.

20. Examinați titlurile din pagini

Titlurile paginii dvs. trebuie să urmeze o structură ierarhică, așa cum se arată în diagrama de mai jos.

ierarhie titluri h1 - h6

Eticheta H1 ar trebui să fie primul element vizibil pe o pagină și poate avea aceeași valoare ca meta titlul paginii.

Cum să folosim eticheta H1: 

  • Eticheta H1 ar trebui să fie aceeași sau ușor diferită de titlul paginii.
  • Asigurați-vă că eticheta H1 este vizibilă și nu este ascunsă utilizatorilor.
  • Creați eticheta H1 diferit față de restul titlurilor.
  • Folosiți o singură etichetă H1 pe pagină.

Pe lângă eticheta H1, trebuie să optimizați și celelalte titluri din pagini. Acestea sunt de obicei titlurile H2 și H3.

  • Nu exagerați cu utilizarea titlurilor. Folosiți titlurile în scopuri de structură și navigare și pentru a face conținutul paginii mai ușor de citit.
  • Nu trebuie să utilizați toate tipurile de titlu pe o pagină. Puteți avea h1 și numai h2, în funcție de lungimea și tipul conținutului dvs.
  • A avea un echilibru între utilizarea titlurilor și a altor elemente de formatare este întotdeauna cea mai bună abordare.

21. Optimizați pentru E-E-A-T

EEAT înseamnă (în engleză) Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Aceste principii fac parte din Ghidul Google pentru evaluarea calității căutării.

Google a introdus acest concept pentru a recompensa site-urile care oferă conținut de înaltă calitate bazat pe experiențe din viața reală și de la experți. Site-urile care fac acest lucru cu succes sunt considerate cu autoritate pe un subiect și se bucură de o încredere ridicată în Google.

Pentru a vă optimiza site-ul web pentru EEAT, urmați aceste sfaturi:

  • Includeți biografiile autorului pentru toate paginile dvs., astfel încât utilizatorii să știe cine a creat conținutul.
  •  
  • Creați o pagină detaliată „Despre noi” despre acreditările, calificările și experiența companiei dvs.
  •  
  • Citați surse autorizate pentru a susține afirmațiile și pentru a oferi informații bazate pe dovezi.
  • Afișați informații de contact, politici de confidențialitate și termeni și condiții.
  •  
  • Demonstrați experiență în conținut. De exemplu, dacă scrieți o recenzie pentru un laptop nou, adăugați imagini de produs autentice și partajați datele tuturor testelor efectuate.
  • Actualizați în mod regulat conținutul pentru a-și menține acuratețea și relevanța.

22. Îmbunătățiți formatarea textului

Aruncând text și imagini pe o pagină nu este modalitatea de a crea o pagină care să fie eligibilă pentru clasare pe Google.

Trebuie să lucrați la formatare și stil și să oferiți utilizatorilor o experiență plăcută. Nu trebuie să faci ceva prea elegant; asigurați-vă că paginile dvs. sunt ușor de citit pe toate dispozitivele.

Nu utilizați fonturi prea mici pentru a fi citite și utilizați elementele de formatare disponibile pentru a vă înfrumuseța textul.

23. Optimizați imaginile și video-urile pentru SEO

Optimizarea imaginii este o necesitate. Motoarele de căutare înțeleg din ce în ce mai bine despre ce este vorba despre o imagine, dar în scopuri SEO pentru imagini , trebuie să aveți grijă de trei lucruri:

  • Nume de fișiere de imagine – numele de fișiere de imagine trebuie să fie informative și să descrie cu acuratețe imaginea.
  • Dimensiunea fișierului imagine – Ca regulă generală, cu cât dimensiunea imaginii este mai mică (în octeți), cu atât mai bine.
  • Image Alt text – Acesta este cel mai important element SEO al imaginii.

Pentru a optimiza textul alternativ , utilizați aceste reguli:

  • Nu utilizați liniuțe în textul alternativ.
  • Încearcă să descrii în câteva cuvinte despre ce este vorba în imagine.
  • Folosiți cuvinte cheie relevante pentru conținutul paginii, dar nu exagerați.
  • Păstrați textul alternativ scurt și la obiect.

Când adăugați videoclipuri pe site-ul dvs. web, asigurați-vă că:

  • Încărcați videoclipurile dvs. într-un serviciu de găzduire precum YouTube sau Vimeo și le încorporați în conținutul dvs.
  • Utilizați schema video adecvată pentru a vă descrie videoclipurile către motoarele de căutare.
  • Creați un sitemap video și trimiteți-l la Google.

24. Optimizați paginile de categorii

Văd asta tot timpul. Webmasterii își petrec tot timpul optimizând postările și paginile de produse, dar uită de paginile categoriei.

Paginile de categorii trebuie tratate în același mod ca paginile „normale”. Aceasta înseamnă optimizarea titlurilor, descrierilor și conținutului acestora.

Acest lucru este important mai ales dacă aveți un site de comerț electronic.

25. Verificați structura de legături interne

Conectarea internă este una dintre tacticile mele preferate de SEO. Conceptul este simplu, tot ce trebuie să faceți este să interconectați paginile site-ului dvs., creând un mic web.

Google consideră paginile cu mai multe link-uri interne ca fiind cele mai esențiale pagini ale site-ului dvs. Când adăugați linkuri interne, asigurați-vă că optimizați textul de ancorare .

26. Desfășurați un audit de conținut

Un audit de conținut este procesul SEO de revizuire și evaluare a întregului conținut de pe site-ul dvs. Este esențial să vă asigurați că tot conținutul dvs. rămâne relevant, exact și aliniat cu obiectivele dvs. SEO. Iată cum să o faci:

  • Începeți prin a exporta tot conținutul site-ului dvs. într-o foaie de calcul. O modalitate simplă este să importați sitemap-ul dvs. XML în Excel sau Google Docs.
  • Utilizați Google Search Console (sau un instrument precum Semrush sau Ahrefs) pentru a analiza valorile cheie pentru fiecare pagină, cum ar fi vizualizările de pagină, backlink-urile și clasamentele SEO.
  • Identificați conținut învechit, cu performanțe slabe sau care nu este util pentru utilizatori.
  • Decideți dacă actualizați, ștergeți sau consolidați paginile împreună.

Efectuarea periodică a auditurilor de conținut vă va proteja site-ul de actualizările algoritmice Google și, în special, de actualizarea de conținut utilă.

27. Clustere de subiecte

Utilizarea grupurilor de subiecte este o tehnică SEO pentru a obține poziții înalte pentru cuvintele cheie populare pe Google. Ele vă ajută să vă construiți autoritate pe un subiect, ceea ce vă poate afecta pozitiv clasamentul Google.

Pentru a crea eficient un grup de subiecte:

  • Identificați un subiect larg relevant pentru publicul și ofertele dvs.
  • Împărțiți acest subiect în subteme, creând piese de conținut individuale pentru fiecare.
  • Asigurați-vă că fiecare subiect secundar are legături către o pagină pilon care acoperă subiectul principal în detaliu.
  • Utilizați linkurile interne în mod strategic pentru a conecta toate paginile.

28. Actualizați conținutul învechit

Actualizarea conținutului învechit ajută la păstrarea încrederii audienței dvs. și a motoarelor de căutare. Iată ce trebuie făcut:

  • Utilizați Google Analytics pentru a găsi paginile cu cele mai bune performanțe și paginile care au scăzut în trafic.
  • Examinați acele pagini verificând relevanța conținutului și asigurându-vă că acesta este aliniat cu intenția de căutare.
  • Actualizează faptele, imaginile, imaginile, statisticile și referințele pentru a le face actuale.
  • Priviți ce conținut se clasează pentru cuvântul cheie specific și identificați eventualele lacune în conținutul dvs.

După actualizare, repromovați conținutul pe rețelele sociale și încercați să construiți câteva backlink-uri noi către acesta.

Lista de cercetare a cuvintelor cheie

Cercetarea cuvintelor cheie este un proces critic pentru SEO. Dacă greșiți cercetarea cuvintelor cheie, veți viza cuvintele cheie greșite.

Este posibil să nu reușiți să obțineți poziții înalte, deoarece cuvintele cheie sunt prea competitive, fie să ajungeți la clasarea pentru cuvintele cheie care nu oferă nicio valoare reală afacerii dvs.

Pentru a vă asigura că niciunul dintre cele de mai sus nu se va întâmpla, urmați cele mai bune practici din lista de verificare a cercetării cuvintelor cheie și citiți și acest ghid pentru a înțelege mai bine cuvintele cheie.

29. Analizați cuvintele cheie ale concurenței

Când faceți cercetarea cuvintelor cheie, una dintre sarcinile de efectuat este să găsiți cuvintele cheie ale concurenților dvs. . A ști ce cuvinte cheie vizează concurenții tăi este esențial pentru succesul campaniilor tale SEO.

Analizând concurenții dvs., puteți descoperi care cuvinte cheie funcționează pentru ei și puteți ajusta strategia SEO pentru a crea conținut care vizează acele cuvinte cheie și le depășește.

Când vă faceți analiza:

  • Excludeți din listă orice cuvinte cheie legate de marcă.
  • Concentrați-vă pe cuvintele cheie care se clasează în primele 10 poziții ale Google.
  • Excludeți cuvintele cheie cu un volum lunar de căutare foarte scăzut.
Ahrefs este un tool foarte bun de monitorizare a cuvintelor cheie cât și pentru a spiona concurența. 

30. Identificați cuvintele cheie principale

Identificați-vă publicul țintă creând personaje de utilizator, sondaje și interviuri.
Cuvintele cheie principale sunt cele mai importante cuvinte cheie pentru afacerea dvs. Sunt cuvinte cheie cu un volum mare de căutare legate de produsele sau serviciile dvs. Pentru a le identifica corect, urmați acești pași:

  • Identificați-vă publicul țintă avataruri de clienți, sondaje și interviuri.
  • Faceți cercetări de piață pentru a înțelege nevoile publicului țintă.
  • Utilizați instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, cum ar fi Google Keyword Planner, pentru a găsi cuvinte cheie cu volum mare legate de subiectele dvs.
  • Rafinați-vă în mod continuu lista de cuvinte cheie pe baza datelor de performanță din Google Search Console și Google Analytics.

Puteți utiliza apoi aceste cuvinte cheie pentru a vă optimiza pagina de pornire și anumite pagini.

31. Identificați cuvintele cheie cu coada lungă (long tail)

Cuvintele cheie cu coadă lungă reprezintă 70% din toate căutările și asta înseamnă că, dacă nu știți ce sunt cuvintele cheie cu coadă lungă și cum să le vizați corect, vă minimizați șansele de a obține o cantitate decentă de trafic de la motoarele de căutare. 

Pentru a găsi cuvinte cheie cu coadă lungă, utilizați un instrument de cercetare a cuvintelor cheie pentru a analiza cuvintele cheie principale (identificate la pasul de mai sus) și pentru a obține sugestii pentru variațiile cu coadă lungă.

32. Optimizați conținutul pentru cuvintele cheie

Trebuie să vă optimizați conținutul pentru cuvintele cheie primare și cu coadă lungă pentru a profita de eforturile dvs. de cercetare a cuvintelor cheie.

Urmați aceste reguli simple:

  • Utilizați cuvântul cheie țintă în titlul paginii.
  • Utilizați cuvântul cheie țintă în adresa URL a paginii.
  • Utilizați cuvântul cheie țintă în eticheta H1.
  • Utilizați cuvinte cheie cu coadă lungă în titlurile dvs. H2 și H3.
  • Folosiți cuvinte cheie înrudite în imagine ALT Text.
  • Utilizați cuvinte cheie și sinonime înrudite în copie.
Pentru a înțelege mai bine si a învăța cum să alegi cuvintele cheie potrivite citește ghidul nostru.

Lista de verificare SEO off Page

SEO off-page se referă la tehnici pe care le puteți folosi pentru a îmbunătăți poziția în clasament a unui site pe motoarele de căutare. Include tactici SEO legate de crearea de linkuri, marketing pe rețelele sociale, mențiuni de marcă și PR digital.

Scopul SEO off-page este de a crește încrederea și autoritatea unui site web. Iată lista ta de verificare SEO off-page.

33. Verificați lista de linkuri externe ale concurenței

Compararea profilului de backlink al concurentului vă poate ajuta să identificați oportunitățile de linking și să înțelegeți punctele forte și punctele slabe ale concurentului. Puteți utiliza un instrument de verificare a linkurilor (Ahrefs, Ubersuggest,SEMrush) pentru a automatiza acest proces și a obține un raport de acțiune. Executarea acestui proces în mod regulat este necesară dacă doriți să vă depășiți concurenții în rezultate.

34. Obține linkuri de pe publicații cu autoritate mare

Un element critic din lista de verificare SEO off-page este obținerea de link-uri care vă pot influența pozitiv clasamentul.

Acesta este unul dintre cele mai complicate și consumatoare de timp procese SEO, dar unul foarte important. Când construiți linkuri, aveți în vedere aceste bune practici SEO:

  • Obțineți linkuri de la site-uri web similare și de încredere.
  • Folosiți numai tehnici de creare de legături White Hat.
  • Monitorizați-vă profilul de link pentru a avea o combinație de linkuri nofollow și follow.

35. Identificați și eliminați backlinkurile cu scor slab sau spam

Când lucrați pentru a crea link-uri către site-ul dvs., uneori lucrurile pot deveni dezordonate. S-ar putea să ajungeți să aveți „linkuri proaste” către profilul dvs., care vă pot provoca probleme.

Prin urmare, ar trebui să analizați în mod regulat profilul dvs. de backlink și să eliminați orice linkuri dăunătoare. 

Ahrefs oferă o lista cu toate site-urile cu legătura directă către site-ul dvs. cât și scorul de calitate al acestora.

Lista de verificare pentru SEO Local

SEO local este un subset al SEO și este procesul de optimizare a site-ului tău web, astfel încât acesta să apară pe primele poziții ale Google pentru căutările legate de zona, orașul sau țara ta.

Tot ceea ce este inclus în această listă de verificare SEO este benefic pentru SEO local, dar atunci când vă optimizați site-ul web pentru căutări legate de anumite locații, mai sunt câteva sfaturi de luat în considerare. Iată lista dvs. de verificare pentru SEO local.

36. Adăugați NAP pe toate paginile din site

NAP vine de la Name, Address and Phone Number (nume, adresa si numar de telefon). 

Toate semnalele pe care le puteți da lui Google legate de localitatea dvs. sunt utile pentru SEO local.

Pe toate paginile site-ului dvs., asigurați-vă că detaliile complete ale adresei (numărul străzii, codul poștal, statul, țara, numărul de telefon, numărul de fax, e-mailul) sunt vizibile ca text (nu imagine) într-o poziție vizibilă.

37. Adăugați o hartă Google Maps către locația fizică a afacerii

În pagina Contact, asigurați-vă că ați încorporat o hartă Google și că aveți conținut text care arată numele companiei, adresa și numărul de telefon.

google maps contact

38. Creați un profil de afacere pe Google Business

Acest lucru este extrem de important dacă doriți ca afacerea dvs. să apară în rezultatele locale Google (inclusiv Google Maps și alte locuri).

google business profile

39. Adăugați Local Schema pentru afaceri locale

Alegeți cea mai specifică schemă de tip LocalBusiness relevantă pentru afacerea dvs. (cum ar fi Restaurant, DentalClinic etc.).În funcție de tipul de afacere locală, ar trebui să utilizați marcarea adecvată a datelor structurate pe pagina dvs. de pornire.

Pentru a adăuga eficient Schema pentru afaceri locale:

  • Alegeți cea mai specifică schemă de tip LocalBusiness relevantă pentru afacerea dvs. (cum ar fi Restaurant, DentalClinic etc.).
  • Includeți detalii esențiale, cum ar fi numele companiei, adresa, numărul de telefon și programul de lucru.
  • Adăugați date structurate pentru recenziile și evaluările clienților, dacă sunt disponibile.
  • Utilizați testul de rezultate îmbogățite de la Google pentru a vă valida implementarea.
  • Actualizați în mod regulat informațiile despre schemă pentru a reflecta orice modificări ale detaliilor companiei dvs.

40. Obțineți recenzii autentice

Recenziile autentice pot juca un rol critic în clasamentul SEO local.

Trebuie să încurajați utilizatorii să vă revizuiască afacerea pe diferite platforme și este la fel de important să răspundeți la toate recenziile (bune sau rele) pe TOATE platformele.

Poți cere clienților tăi să lase o recenzie pe platforma lor preferată oferindu-le stimulente, adică 5% reducere la următoarea lor achiziție, sau trimițându-le “remindere” prin SMS sau e-mail.

41. Obține linkuri de la publicații locale

Pe lângă adăugarea site-ului dvs. la Google Business Profile, puteți utiliza multe alte directoare de încredere pentru a vă lista site-ul și pentru a oferi Google semnale despre locația dvs.

Directoare pe care le puteți folosi:

  • Înregistrați-vă site-ul cu Bing Places for Business
  • Înregistrați-vă afacerea pe directoarele locale
  • Creați o pagină de afaceri locale pe Facebook
  • Înregistrați-vă afacerea cu Yelp pentru proprietarii de afaceri

Orice mențiuni (backlink) pe care le puteți obține de la site-uri web de încredere din același oraș cu afacerea dvs. este un semnal puternic pentru SEO local. De exemplu, puteți obține un link de la un ziar local (online) sau o revistă legată de nișa dvs.

Lista de verificare pentru SEO pe mobil

Odată cu introducerea „indexului Mobile first (în primul rând pe mobil)”, Google utilizează versiunea mobilă a unui site web în scopuri de clasare. Aceasta înseamnă că, dacă site-ul dvs. nu este optimizat pentru mobil, clasamentul dvs. va scădea în cele din urmă și veți experimenta o pierdere semnificativă de trafic.

În timp ce examinați SEO pe mobil , rețineți că site-ul dvs. mobil ar trebui să includă același conținut ca și desktopul. Acestea includ titluri optimizate, descrieri, conținut text, imagini, videoclipuri, link-uri interne și tot ceea ce afișați în versiunea desktop. Iată lista dvs. de verificare pentru mobil SEO.

42. Verificati Core Web Vitals

  • Viteza site-ului este un factor cunoscut de clasare pe Google. Google a creat elementele vitale web de bază pentru a vă ajuta să evaluați performanța vitezei site-ului dvs.

Folosiți raportul de bază privind valorile vitale web din Google Search Console pentru a verifica scorul principal al site-ului. Pentru a obține recomandări despre îmbunătățirea scorului, utilizați raportul PageSpeed Insights (exemplul prezentat mai jos).

Ar trebui să vă asigurați că îndepliniți aceste valori:

  • Cea mai mare imagine cu conținut maxim (LCP) –2,5 secunde sau mai puțin
  • Întârziere la prima intrare (FID) – 100 ms sau mai puțin
  • Schimbarea aspectului cumulativ (CLS) – 0,1 sau mai puțin
  • Interacțiune cu Next Paint (INP) – 200 ms sau mai puțin
Puteti folosi butonul din GSC Core Web Vitals sau accesând Page Speed de unde selectati proprietatea GSC pentru care doriți analiza.
page speed insights adfluent

43. Optimizați experiența pe mobil

Unul dintre cei mai noi factori de clasare Google este experiența paginii . Pentru a verifica dacă site-ul dvs. este optimizat pentru factorii de experiență a paginii, utilizați următoarea listă de verificare:

  • Conținutul dvs. este difuzat printr-o conexiune securizată.
  • Nu aveți interstițiale intruzive sau ferestre pop-up mobile.
  • Conținutul principal al paginii este ușor de distins de anunțuri.
  • Conținutul este atrăgător din punct de vedere vizual pentru utilizatori și ușor de citit.

Aproape totul despre SEO

A avea o listă de verificare este o modalitate excelentă de a lucra la SEO. Dacă vă faceți site-ul compatibil cu toate elementele enumerate în această listă, vă puteți simți sigur că site-ul dvs. este într-o formă SEO bună.

Scroll to Top