Ce cuvinte cheie sunt potrivite pentru site-ul dvs.? Și de unde știi că alegi termenii potriviți?
În acest ghid, veți afla exact cum să alegeți cele mai bune cuvinte cheie pentru a genera mai mult trafic organic pentru afacerea dvs.
După cum veți afla mai jos, procesul de alegere a cuvintelor cheie potrivite pentru SEO depinde de mai mulți factori, cele mai importante calități fiind: tipul de cuvânt cheie, intenția de căutare, volumul și dificultatea.
Scopul final aici este de a vă ajuta să creați un plan solid de optimizare pentru motoarele de căutare pentru a selecta cuvintele cheie care generează cel mai mare volum și trafic direcționat către site-ul dvs., ceea ce duce la o creștere a clienților potențiali calificați și a conversiilor.
Table of Contents
1. Înțelegeți tipurile de cuvinte cheie pentru SEO
Primul pas pentru alegerea celor mai bune cuvinte cheie pentru SEO este să înțelegeți cele trei tipuri de cuvinte cheie pe care le puteți viza. Dacă vreți să înțelegeți în ce constă un cuvânt cheie bun pentru strategia voastră de SEO, citiți această postare.
Cunoașterea acestei diferențe vă poate ajuta să dezvoltați o strategie SEO mai bună pentru conținutul dvs. și să utilizați cât mai bine instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie.
Cele trei tipuri de cuvinte cheie SEO includ:
Cuvinte cheie cu coadă scurtă
Cuvintele cheie cu coadă scurtă au 1-2 cuvinte, au un volum mare de căutare și sunt cele mai competitive. De asemenea, nu sunt foarte vizați, deoarece intenția de căutare (explicată în secțiunea următoare) poate fi ambiguă. Prin urmare, conversiile sunt cele mai mici.
Exemple de cuvinte cheie cu coadă scurtă:
*câini
*Mâncare pentru pisici
*internet Marketing
*optimizarea SEO
Cuvinte cheie cu coadă medie
Cuvintele cheie cu coadă medie au 3-4 cuvinte, au un volum moderat de căutare și o concurență medie. Sunt mai direcționate decât cuvintele cheie cu coadă scurtă, deoarece intenția de căutare este mai ușor de stabilit. Acest lucru facilitează alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru clasamentele SEO, care pot duce la conversii mai mari.
Exemple de cuvinte cheie cu coadă medie:
*mancare de caini
*retete de mancare pentru pisici
*strategii de marketing pe internet
*optimizarea SEO pentru începători
Cuvintele cheie cu coadă lungă
Cuvintele cheie cu coadă lungă au 5 cuvinte sau mai mult, au cel mai mic volum de căutare și cea mai mică concurență. Acest lucru face ca aceste tipuri de cuvinte cheie să fie perfecte în strategia SEO, deoarece intenția de căutare este foarte specifică, iar ratele de conversie sunt cele mai ridicate.
Unul dintre avantajele majore ale cuvintelor cheie cu coadă lungă este că au și cea mai directă intenție de căutare. Când o persoană caută un cuvânt cheie cu coadă lungă pe Google, de obicei își dorește un răspuns la ceva anume. Deci rata de conversie este mai mare decât orice alt tip de cuvânt cheie.
Exemple de cuvinte cheie cu coadă lungă:
*câini care sunt buni cu copiii
*hrana pentru pisici sigura pentru alergii
*Avantajele și dezavantajele marketingului pe internet
*strategie de optimizare pentru motoarele On Page
După cum am menționat în ghidul meu despre cuvintele cheie cu coadă scurtă și cu coadă lungă, frazele cu coadă lungă sunt cele mai bune cuvinte cheie de selectat pentru SEO pe un site nou, deoarece sunt ușor de clasat pentru a genera trafic.
După ce ați terminat de citit restul acestui ghid despre cum să vă alegeți cuvintele cheie SEO, poate doriți să aruncați o privire la această postare despre cum să găsiți cuvinte cheie cu concurență scăzută pentru conținutul site-ului dvs., care vă ajută să descoperiți cuvinte cheie cu coadă lungă mai usor.
2. Gândiți-vă la intenția de căutare a cuvintelor cheie
Următorul pas pentru alegerea cuvintelor cheie pentru site-ul dvs. web este să vă gândiți la intenția de căutare din spatele fiecărei interogări.
Intenția de căutare a cuvintelor cheie identifică ceea ce oamenii se așteaptă să vadă în paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP) de pe Google, Yahoo și Bing pentru diferite tipuri de interogări.
Cuvintele cheie sunt împărțite în trei categorii:
Navigaționale: utilizatorul dorește să găsească o anumită pagină web sau o afacere, cum ar fi „Google” sau „Google Maps”.
Informaționale: utilizatorul caută un subiect pentru a găsi răspunsuri, cum ar fi „cum să alegi cuvintele cheie SEO”, “ce înseamnă SEO” așa cum explică acest articol.
Comerciale: utilizatorul dorește să facă o achiziție, cum ar fi „cel mai bun instrument SEO pentru bloggeri” sau „agenție de scriere de conținut din Brașov” sau “agenție de marketing București”.
Când vine vorba de alegerea cuvintelor cheie potrivite pentru strategia ta pentru a obține cele mai bune rezultate SEO, trebuie să gândești ca un client.
Intenția de căutare este o parte extrem de importantă a cercetării și selecției cuvintelor cheie, deoarece vă permite să vă planificați conținutul într-un mod care să corespundă atât obiectivelor dvs. de afaceri, cât și nevoilor vizitatorilor.
Cu toate acestea, cea mai bună strategie de cuvinte cheie pentru SEO pentru majoritatea afacerilor este de a crea conținut care vizează fiecare categorie de cuvinte cheie. Astfel, puteți atrage oameni pe parcursul întregii călătorii a clienților pe pagina voastră.
De exemplu, am pagini web care vizează cuvinte cheie comerciale, cuvinte cheie informaționale (cum să folosesc cuvinte cheie pentru un articol pentru SEO) și cuvinte cheie de navigare, astfel încât să pot genera trafic pe site dintr-o varietate largă de interese în marketingul digital cu optimizarea pentru motoarele de căutare.
3. Alegeți un instrument de cercetare a cuvintelor cheie
Dacă sunteți serios să alegeți cele mai bune cuvinte cheie pentru strategia SEO, atunci trebuie să alegeți un instrument bun de cercetare a cuvintelor cheie.
În caz contrar, veți ghici ce expresii și termeni ar trebui să vizați pentru a atrage vizitatori de la Google, Yahoo și Bing.
Instrumentul meu preferat de cercetare a cuvintelor cheie este Keyword Planner de la Google Ads (încearcă-l acum gratuit) . Este unul dintre singurele produse pe care le recomand, deoarece este atât de ieftin, dar puternic pentru cercetarea cuvintelor cheie. Al doilea planificator de cuvinte cheie preferat este KWFinder de la Mongools (încearcă gratuit 30 de zile). Vă ajută să găsiți cuvinte cheie cu concurență scăzută pentru care sunt ușor de clasificat pentru a vă accelera strategia de conținut SEO.
Alte instrumente populare de cercetare a cuvintelor cheie includ:
*Ahrefs
*Semrush
*Căutare directă pe Google
*KeywordTool.io
*Moz Keyword Explorer și altele.
Nu contează cu adevărat ce planificator de cuvinte cheie utilizați, atâta timp cât vă permite să verificați volumul de căutare a cuvintelor cheie și scorul de dificultate, așa cum este explicat în pașii 5 și 6 din acest ghid de mai jos.
4. Alegeți cele mai bune cuvinte cheie pentru relevanța SEO
Relevanța SEO, relevanța actuală sau relevanța conținutului sunt toate același lucru. Și acest concept de alegere a cuvintelor cheie este foarte important pentru succesul pe termen lung al afacerii dvs.
Pe vremuri era adevărat că motoarele de căutare precum Google analizau un site web pagină cu pagină și clasau o bucată de conținut doar dacă era cu adevărat cea mai bine optimizată și scrisă pagină pe un anumit subiect.
Cu toate acestea, algoritmul a fost actualizat pentru a analiza acum site-ul web în întregime pentru a vedea cât de multă relevanță are în jurul unui anumit subiect, ceea ce ajută la verificarea încrederii și autorității pentru un set de cuvinte cheie (sau interogări de căutare).
Toate acestea înseamnă că ar trebui să selectați cuvinte cheie care sunt foarte relevante pentru afacerea, industria sau nișa dvs. Și nu încercați să scrieți conținut pe subiecte care nu au nimic de-a face cu site-ul dvs.
De exemplu, site-ul Adfluent conține numai conținut care se concentrează pe cuvinte cheie care au legătură cu optimizarea motoarelor de căutare, cum ar fi cercetarea cuvintelor cheie, crearea de linkuri, Google Analytics, trafic organic, SEO tehnic etc.
Nu veți găsi niciodată acest site publicând conținut pe tema animalelor de companie, știri financiare sau marketing digital în general. Asta pentru că acele subiecte nu au nicio relevanță sau o relevanță slabă pentru domeniul principal de expertiză, care este SEO.
O altă strategie bună aici este să vă gândiți la grupuril de conținut pentru site-ul dvs. Această strategie vă poate ajuta să deveniți o autoritate de top în nișa dvs. mult mai rapid.
În ceea ce privește cele mai bune sfaturi ale mele de aici, ar trebui să încercați să vă concentrați doar pe alegerea cuvintelor cheie SEO care sunt foarte specifice pentru afacerea dvs. sau obiectivele site-ului dvs. Doriți să vă poziționați ca autoritate cu privire la subiectele selectate, oferind informații strâns legate și relevante pentru vizitatorii dvs.
5. Selectați volumul de cuvinte cheie corect
Următorul pas în planificarea unei strategii bune de cuvinte cheie este selectarea volumului potrivit de cuvinte cheie.
Volumul cuvintelor cheie se referă pur și simplu la numărul de căutări pentru un anumit cuvânt cheie într-un anumit interval de timp. Scopul acestei valori este de a oferi specialiștilor de marketing digital o idee generală despre volumul mediu de căutare pe care îl obține o anumită expresie cheie în fiecare lună.
Acum, puteți crede că cel mai bine este să alegeți doar cuvintele cheie care au cel mai mare volum de căutare pentru site-ul dvs. Cu toate acestea, un număr mai mare de căutări se corelează adesea cu o concurență mai puternică, ceea ce este menționat în continuare.
O regulă de bază bună pentru noii proprietari de site-uri este să aleagă cuvinte cheie care au o medie între 50-100 de căutări lunare. De obicei, cuvintele cheie SEO din acest interval de volum au o concurență mai mică, deoarece mărcile și site-urile mai mari nu le urmăresc la fel de mult.
Dar nu exclude nici cuvinte cheie cu volum 0 (zero) de căutare. Mulți experți SEO au descoperit că datele de raportare privind instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie nu sunt 100% exacte, iar unele dintre aceste cuvinte cheie cu volum 0 (zero) pot livra de fapt sute de mii de vizitatori.
Acum, dacă aveți un site stabilit, cu multă autoritate în nișa dvs., atunci puteți căuta cuvinte cheie cu volum mai mare cu mai puține griji. Alegerea cuvintelor cheie pentru SEO care au un volum lunar de căutări de 200 de căutări sau mai mult poate funcționa bine pentru strategia dvs.
Puteți chiar să vă clasați pentru cuvinte cheie cu 1.000 de căutări lunare sau mai mult dacă aveți o strategie generală bună de SEO pentru site-ul dvs.
6. Luați în considerare Scorul de dificultate a cuvintelor cheie
Acest pas al procesului de alegere a cuvintelor cheie este strâns legat de ultimul pas despre volumul de căutare a cuvintelor cheie.
Faptul este că fiecare interogare are un nivel diferit de concurență, care se numește „scor de dificultate a cuvintelor cheie”. Și majoritatea instrumentelor de cercetare a cuvintelor cheie vă oferă o indicație despre cât de dificil poate fi să vă clasați pentru o anumită interogare.
De exemplu, termenul „SEO” are un scor de dificultate de 76 din 100 și un volum lunar de căutări de 4400 de căutări, așa cum este raportat în instrumentul Keyword Planner de la Google. Cu toate acestea, „SEO bucurești” are un scor de dificultate de 20 din 100, cu un volum lunar de căutare de 210 de căutări.
După cum puteți vedea, este mult mai ușor să vizați expresia de cuvinte cheie „SEO bucurești”, deoarece are un scor de dificultate mai mic.
Scopul alegerii cuvintelor cheie potrivite pentru site-ul dvs. este de a găsi termenii cu cel mai mare volum lunar de căutare și cele mai mici scoruri dificile. Când combinați aceste două valori împreună, devine mult mai ușor să vă clasați conținutul în motoarele de căutare pentru a aduce trafic calificat pe site-ul dvs.
7. Analizați competiția cuvintelor cheie
După ce ați selectat o listă de cuvinte cheie de vizat pe baza pașilor 1-6 din acest ghid, următorul lucru pe care trebuie să-l faceți este să începeți să analizați concurența pentru acele cuvinte cheie.
Cel mai simplu mod de a analiza concurența pentru un cuvânt cheie este să îl căutați pe Google sau pe alt motor de căutare și să vedeți ce URL-uri apar în SERP-uri.
Deschideți primele 10 rezultate în file noi ale browserului pentru a inspecta conținutul.
În timp ce scanați paginile, întrebați-vă: „Pot să înving acest conținut?” Cu alte cuvinte, poți crea conținut pe care cel care caută l-ar găsi mai util decât paginile web care se află în prezent în primele poziții de clasare?
Ai fi surprins cât de mult conținut slab este publicat pe internet. Și cât de ușor de învins este pentru anumite cuvinte cheie SEO.
Conținutul slab este adesea scurt, lipsit de profunzime și detalii cheie, prost formatat și are un SEO pe pagină slab. Și puteți revendica una dintre pozițiile de top pe Google, Yahoo sau Bing, satisfacând nevoile celui care caută mai bine și optimizând conținutul mai bine decât concurența.
Caz elocvent:
Acest ghid despre cum să alegeți cuvintele cheie potrivite pentru SEO a fost creat după efectuarea exactă a acestei analize. Și după ce m-am uitat la paginile web de top pentru acea expresie cheie, mi-am dat seama că aș putea crea ceva mult mai bun.
8. Decideți dacă puteți crea conținutul potrivit pentru cuvântul cheie
Un alt aspect al planificării cuvintelor cheie este să luați în considerare dacă puteți crea într-adevăr conținutul potrivit pentru a se clasa pentru cuvântul cheie ales.
Un bun exemplu în acest sens ar fi o interogare de căutare care returnează o mulțime de videoclipuri pe prima pagină a Google. Sau, o interogare care afișează pagini web cu multe imagini pe ele.
Pe măsură ce alegeți cuvintele cheie potrivite pe care să le vizați pentru site-ul dvs., veți dori să decideți dacă puteți crea tipul corect de conținut pentru a concura în SERP-urile. Dacă un SERP este dominat de videoclipuri, de exemplu, și nu puteți crea videoclipuri, atunci cel mai bine este să omiteți complet acel cuvânt cheie.
Același lucru este valabil și pentru imagini sau orice alt format de conținut pe care îl găsiți în clasament în motoarele de căutare. Dacă nu puteți potrivi tipul de format pe care îl preferă Google pentru interogarea de căutare, atunci nici măcar nu încercați să creați o pagină pentru acel cuvânt cheie SEO. În caz contrar, îți vei pierde timpul.
9. Creați planul de cuvinte cheie
Acest pas al procesului de alegere a cuvintelor cheie pentru site-ul dvs. este cel mai simplu dintre toate.
Pe măsură ce finalizați pasul 8 din acest ghid și găsiți un cuvânt cheie bun pe care să îl targetați, treceți-l într-o foaie de calcul precum Google Sheets sau Microsoft Excel. Această foaie de calcul vă va ajuta să vă planificați planul de cuvinte cheie pentru următoarea săptămână, luna sau an, în funcție de câte cuvinte cheie descoperiți care merită vizate și de viteza cu care puteți publica conținut pe site-ul dvs.
10. Atribuiți fiecare cuvânt cheie unei anumite pagini
Pasul final al acestui proces de alegere a cuvintelor cheie este alocarea fiecărui cuvânt cheie unei anumite pagini.
Nu doriți să includeți cuvinte cheie cu diferite intenții de căutare pe aceeași pagină. Asta pentru că fiecare interogare merită propriul tip de conținut pentru a satisface nevoile utilizatorului. De exemplu, o pagină care vizează expresia cheie „cele mai bune instrumente de scriere SEO” (intenție comercială) nu ar conține și expresia „studii de caz SEO” (intenție informațională).
De asemenea, nu doriți să aveți o pagină separată pentru expresii de cuvinte cheie similare. În caz contrar, veți crea mai multe pagini pe site-ul dvs. care concurează între ele în SERP-uri și veți reduce clasamentele pentru toate. (Această problemă este denumită în mod obișnuit „canibalizarea cuvintelor cheie”.)
Prin urmare, urmărirea cuvintelor cheie într-un fișier Google Sheet sau Excel și atribuirea fiecărui cuvânt cheie unei anumite pagini poate ajuta la eliminarea acestor probleme înainte de a crea conținut SEO.
Ce tipuri de cuvinte cheie sunt importante pentru SEO?
Tipurile de cuvinte cheie care sunt importante pentru SEO iau în considerare relevanța, autoritatea și volumul. Alegerea tipurilor potrivite de cuvinte cheie pentru conținutul dvs. face posibil ca oamenii să vă găsească site-ul prin motoarele de căutare, cele mai importante cuvinte cheie pentru SEO fiind cuvintele cheie cu coadă lungă.
Recapitulare în alegerea cuvintelor cheie
După cum s-a menționat mai sus în acest ghid, odată ce înțelegeți intenția de căutare pentru o anumită interogare, relevanța pe care o are pentru site-ul sau afacerea dvs., volumul de căutare și scorul de dificultate, puteți alege apoi tipurile de cuvinte cheie care sunt cele mai importante pentru strategia ta SEO.
O scurtă recapitulare a acestor calități includ:
Relevanță: cuvântul cheie se referă la alt conținut de pe același site. Nu este doar o interogare aleatorie care nu are nimic de-a face cu afacerea sau cu alte pagini publicate pe site.
Autoritate: site-ul și-a stabilit autoritatea pe un anumit subiect pe baza numărului de alte pagini care conțin informații similare, precum și a încrederii și experienței demonstrate în domeniul subiectului.
Volum: cuvântul cheie are un volum ridicat sau bun lunar de căutare pentru a-l face favorabil pentru strategia ta SEO. Cu toate acestea, nu toate instrumentele pentru cuvinte cheie raportează aceste date cu acuratețe.
Dificultate: Cuvântul cheie nu are multă concurență în SERPS, adica o dificultate scăzută să vă afișați în primele poziții. Cele mai bune cuvinte cheie tind să fie cuvinte cheie cu coadă lungă care au un scor dificil scăzut și un volum mare de căutare.
Alegerea celor mai bune cuvinte cheie - Rezumat
Sper că v-a plăcut acest ghid despre cum să alegeți cele mai bune cuvinte cheie pentru strategia ta SEO.
După cum ați descoperit, procesul de alegere a cuvintelor cheie potrivite pentru strategia ta SEO va depinde de obiectivele pe care le aveți pentru site-ul dvs., precum și de alegerea interogărilor de căutare care pot aduce cel mai calificat trafic organic afacerii dvs.
Am parcurs o serie de moduri de a alege cuvintele cheie SEO, toate pe care le puteți folosi pentru a sorta și a găsi cele mai bune cuvinte cheie pentru planul dvs. de marketing digital.